728x90 AdSpace

អត្ថបទប្រចាំខែ

Monday, June 9, 2014

ភាគទី១៖ប្រវត្តិអ្នកតាឃ្លាំងមឿង

                                                               ប្រវត្តិអ្នកតាឃ្លាំងមឿង
ប្រជុំ​រឿង​ព្រេង​ខ្មែរ​ភាគ ៨ ពី​ទំព័រ​ទី​១ – ១៩
urlទី ​កន្លែង​អ្នក​តា​នោះ ជា​ទី​រហោស្ថាន មាន​រុក្ខជាតិ​តូច​ធំ​ដុះ​ព័ទ្ធ​ជុំ​វិញ​មាន​មែក​បែក​សាខា មាន​ម្លប់​ត្រឈៃ​ត្រជាក់ គួរ​ឲ្យ​សប្បាយ​រីករាយ​អស្ចារ្យ ហើយ​មាន​សត្វ​បក្សី​បក្សា​កញ្ឆៀវ​ខ្ញៀវខ្ញារ ប្រចឹក​គ្នា​លើ​មែក​ព្រឹក្សា​នោះ ឮ​សូរ​សំឡេង​ទ្រហឹង ។ បន្ទាប់​អំពី​
រុក្ខជាតិ មាន​វាល​ស្រែ​ព័ទ្ធ​ជុំ​វិញ បើ​មើល​អំពី​ចម្ងាយ​ទៅ ឃើញ​រុក្ខជាតិ​ដង្គុំ​ត្រសុំ​ខ្មួល​ខ្មៅ ដាច់​ស្រយាល​អំពី​ភូមិ​ស្រុក ។ បណ្ដា​ដើម​ឈើ​ទាំង​អស់​នៅ​ទី​នោះ មាន​ដើម​សំរោង​មួយ​ខ្ពស់​ធំ​ជាង​ឈើ​ឯ​ទៀត​ៗ ដុះ​ចំ​ពី​មុខ​អាស្រម ។ ពី​សាលា​ខែត្រ​ពោធិ៍សាត់ ទៅ​អ្នក​តា​នោះ ចម្ងាយ​ប្រមាណ​ជា ៦ គីឡូ​ម៉ែត្រ ។ គេ​ត្រូវ​ចេញ​តាម​ផ្លូវ​ថ្នល់ ពី​សាលា​ខែត្រ​ទៅ​ទិស​ខាង​លិច ប្រមាណ​ជា​ពីរ​គីឡូ​ម៉ែត្រ ត្រូវ​ងាក​ទៅ​ទិស​ខាង​ត្បូង កាត់​ផ្លូវ​អយស្ម័យ​យាន ដល់​ឃុំ​បាក់​នឹម បែរ​ទៅ​ទិស​ខាង​លិច ដល់​ភូមិ​ព្រែក​ជីក ឡើង​ពី​ព្រែក​ជីក​ងាក​ទៅ​កាន់​ទិស​ខាង​ជើង ទើប​ដល់​កន្លែង​អ្នក​តា ។
ជុំ ​វិញ​អាស្រម​អ្នក​តា មាន​វាល​ស្រឡះ​ទំនេរ នៅ​ត្រង់​ចន្លោះ​រុក្ខជាតិ ។ នៅ​ពី​ខាង​ត្បូង​អាស្រម​ជា​ទី​វាល​ទុក​សម្រាប់​ធ្វើ​រោង មាន​បណ្ដោយ ៦០ ម៉ែត្រ ទទឹង ៤០ម៉ែត្រ ។ អាស្រម​នោះ​ធ្វើ​ដោយ​ឈើ ប្រក់​ស្បូវ​មាន​បណ្ដោយ ៨ ម ទទឹង ៤ ម កម្ពស់ ៤ ម សសរ​លញ់ មិន​មាន​ជញ្ជាំង​បិទ​បាំង​ទេ ។ ជុំ​វិញ​អាស្រម​មាន​លាន​ទំហំ ៤ ម ទុក​បម្រុង​ឲ្យ​ពួក​អ្នក​ទៅ​ធ្វើ​បុណ្យ​ដើរ​ហែ​ប្រទក្សិណ​នៅ​ពេល​ឡើង​អ្នក​ តា ។ ពី​ខាង​ក្រៅ​ទី​វាល មាន​របង​ធ្វើ​ដោយ​ឈើ​ខ្លឹម​ព័ទ្ធ​ជុំ​វិញ មាន​តែ​ផ្លូវ​ចូល​ពី​ខាង​កើត​មួយ និង​ពី​ខាង​ត្បូង​មួយ ។ ក្នុង​អាស្រម​ខាង​មុខ​តួ​អ្នក​តា មាន​រាន​ម៉ា បណ្ដោយ ៣ ម ទទឹង ២ម កម្ពស់ ៥ តឹក ធ្វើ​ដោយ​ឈើ ជា​រាន​សម្រាប់​ដាក់​ដង្វាយ​អ្នក​តា ខាង​ជើង​និង​ខាង​ត្បូង​អ្នក​តា មាន​បង្កាន់​ដៃ​ដោត​ដោយ​ចាមរ​និង​បៃមន់​ធ្វើ​ដោយ​ឈើ​ដែរ ។
តួ ​អ្នក​តា មិន​មាន​រូប​រាង​បែប​ឈើ ឬ ថ្ម​ជា​តំណាង​ទេ គឺ​ជា​តួ​ដី​ដំបូក​សុទ្ធ​ៗ ទំហំ​បណ្ដោយ ២ ម៉ែត្រ ទទឹង ១ ម៉ែត្រ កម្ពស់ ២ ម៉ែត្រ ដែល​កើត​អំពី​សត្វ​កណ្ដៀរ​វា​ពូន​លើង សន្មត​ថា​ជា​តួ​អ្នក​តា​តែ​ម្ដង នៅ​កំពូល​នៃ​ដំបូក​មាន​ពំនូក​ដី ៤-៥ ស្រួច​ៗ​បែក​ចេញ មើល​ទៅ​ដូច​ជា​កំពូល​នគរ​វត្ត ។ កំពូល​ដី​ដំបូក​ដែល​ជា​តួ​អ្នក​តា​នេះ អ្នក​ស្រុក​ថា បើ​មាន​សត្វ​កណ្ដៀរ​ពូន​ឡើង​ថ្មី​ទៀត សន្មត​ថា ចៅហ្វាយ​ខែត្រ ឬ​ចៅហ្វាយ​ស្រុក​នៅ​ខែត្រ-​ស្រុក ​នោះ នឹង​ត្រូវ​ផ្លាស់​ចេញ ឬ​ខូច​បុណ្យ​សក្ដិ ដី​ដំបូក​នេះ​មិន​ដឹង​ថា​កើត​ពី​ត្រឹម​រាជ្យ​ស្ដេច​ណា​ទេ ពុំ​មាន​អ្នក​ស្រុក​ណា​ដឹង​សោះ ។
ពិធី​បុណ្យ​ឡើង​អ្នក​តា- បុណ្យ ​នេះ​ជា​បុណ្យ​ទំនៀម​ទម្លាប់​ជាប់​យូរ​មក​ហើយ​របស់​អ្នក​ស្រុក និង​ពួក​សាលា​ស្រុក តែង​ធ្វើ​តែ​រាល់​ៗ​ឆ្នាំ ក្នុង​ខែ​ពិសាខ ថ្ងៃ​សៅរ៍ ។ តែ​មិន​កំណត់​ជា​ខ្នើត​ឬ​រនោច​ទេ រើស​យក​តែ​ថ្ងៃ​សៅរ៍ ពេល​ធ្វើ​លុះ​ណា​តែ​មាន​សេចក្ដី​បង្គាប់ អំពី​ចៅហ្វាយ​ស្រុក​បាកាន ប្រាប់​ទៅ​មេ​ឃុំ មេ​ស្មឹង អាចារ្យ​វត្ត​និង​បណ្ដា​រាស្ត្រ​ទាំង​អស់​ឲ្យ​ដឹង​ជា​មុន ដើម្បី​មក​ជួប​ជុំ ជួយ​ធ្វើ​រោង​ក្រសាល និង​រៀប​ចំ​បោស​ច្រាស​ទី​កន្លែង​ឲ្យ​ស្អាត​ល្អ សម្រាប់​ព្រះ​សង្ឃ និង​មន្ត្រី​រាជការ​ក្នុង​ខែត្រ ។ ទំនៀម​នេះ​ជា​ប្រពៃណី​របស់​អ្នក​ស្រុក ។ កាល​ពី​ថ្ងៃ​ទី ១៨ មិថុនា ឆ្នាំ ១៩៤៩ ពេល​ចាប់​ផ្ដើម​បុណ្យ​ត្រូវ​ជួប​ជុំ​មេ​ឃុំ​ទាំង​អស់ មេ​ស្មឹង អាចារ្យ​វត្ត និង​បណ្ដា​រាស្ត្រ នៅ​ទី​កន្លែង​អ្នក​តា ។ ពេល​ម៉ោង ៦ ល្ងាច មេ​ស្មឹង​អុជ​ទៀន​ធូប​ទៅ​ជម្រាប​អ្នក​តា :” ថ្ងៃ​នេះ យើង​ខ្ញុំ​ជា​កូន​ចៅ​មក​ជួប​ជុំ​គ្នា ធ្វើ​បុណ្យ​នៅ​ទី​នេះ​ជូន​លោក​តា សុំ​ឲ្យ​យើង​ទាំង​អស់​គ្នា បាន​សុខ​សប្បាយ រួច ​គេ​លេង​ភ្លេង​ថ្វាយ មាន​ភ្លេង​ខ្មែរ ភ្លេង​ពិណពាទ្យ ភ្លេង​ឆៃយ៉ាំ ភ្លេង​ត្រពាំង​ទា តាម​ធម្មតា ឮ​សូរ​ភ្លេង​ប្រគំ​ទ្រហឹង​អឹង​កង​រំពង​ព្រៃ មនុស្ស​ចាស់​ក្មេង រទេះ​គោ រទេះ​ក្របី មក​ពី​ស្រុក​ឆ្ងាយ​ៗ មក​ជួប​ជុំ​គ្នា​មីរ​ដេរ​ដាស​នៅ​ទី​នោះ ។ ម៉ោង ៩ យប់ ជួប​ជុំ​គ្នា​សូត្រ​នមស្ការ​ថ្វាយ​បង្គំ​ព្រះ រួច​និមន្ត​ព្រះ​សង្ឃ ១០ អង្គ​ចម្រើន​ព្រះ​បរិត្ត ។
លុះ ​ព្រឹក​ឡើង ថ្ងៃ​អាទិត្យ ១៩ ខែ​ឆ្នាំ​ដដែល ពេល​ម៉ោង ៨ កន្លះ ពួក​មន្ត្រី​រាជការ​សាលា​ខែត្រ សាលា​ស្រុក​គ្រប់​តំណែង អញ្ជើញ​ទៅ​ជួប​ជុំ​គ្នា​នៅ​កន្លែង​នោះ ហើយ​ចូល​ទៅ​ឈរ​នៅ​ខាង​ត្បូង​អ្នក​តា មេ​ស្មឹង​អុជ​ទៀន​ធូប ជូន​អស់​លោក​ដោត​ថ្វាយ​អ្នក​តា ដោយ​សេចក្ដី​គោរព រួច​មេ​ស្មឹង​បង្គាប់​ឲ្យ​លើក​គ្រឿង​តង្វាយ មក​រៀប​នៅ​លើ​រាន ចំពោះ​មុខ​អ្នក​តា ។
តង្វាយ​អ្នក​តា​គឺ
- កន្ទេល​ក្រហម ខ្នើយ
- សំពត់​ស​ក្រាល​ពី​លើ​កន្ទេល
- ស្លាធម៌​ដូង ១ គូ (ដោត​ម្លូ ៥ ស្លា ៥ ធូប ៣ សរសៃ)
- ក្បាល​ជ្រូក ១ គូ មាន​ទាំង​កន្ទុយ​ដាក់​នៅ​មាត់​ផង ។
- ផ្ដិល​ទឹក​អប់ ១ គូ ឈើ​ស្ទន់ ១
- ពាន​ស្លា​បារី​មួយ​គូ
- ដប​ស្រា ១ គូ មាន​ទាំង​ពែង
- ចេក​នួន ២ ស្និត តម្កល់​លើ​ចាន​ទាប
- បង្អែម ២ ស្ពក
១០- ចំអាម ២ ស្ពក
១១-កន្ទោង​ស្លឹក​ចេក ១ គូ
១២- មាន់​ស្ងោរ ១គូ
១៣- ស្នែង​សត្វ​ទន្សោង ១ គូ
រណ្ដាប់ ​តង្វាយ​ទាំង ១៣ មុខ​នេះ មាន​គូ​គ្រប់​ទាំង​អស់ សម្រាប់​ដាក់​ឆ្វេង​ស្ដាំ ក្រៅ​អំពី​តង្វាយ ១៣ មុខ​នេះ​មាន​តង្វាយ​ដែល​អ្នក​ស្រុក​ថ្វាយ​ថែម​ទៀត​បរិបូរណ៍​ត្រៀប​ត្រា ដាក់​នៅ​រាន​នោះ ។ គេ​អុជ​ទៀន​ធូប​ចែក​គ្នា​កាន់ ដើរ​ហែ​ប្រទក្សិណ​ជុំ​វិញ​អាស្រម ជា​ការ​គោរព​ចំពោះ​អ្នក​តា និង​នឹក​គុណ​ដល់​លោក​ឧកញ៉ា​សេនាបតី​មឿង​ដែល​ស៊ូ​ប្ដូរ​ជីវិត យក​ឈាម​ក្រាល​ផែន​ដី មាន​កេរ្តិ៍​ឈ្មោះ​តាំង​ពី គ. . ១៥១៦ ដរាប​មក​ដល់​សព្វ​ថ្ងៃ​នេះ​ទើប​អ្នក​ស្រុក​សន្មត​ហៅ​ថា អ្នក​តា​ឃ្លាំង​មឿង ។ គេ​រើស​រក​មនុស្ស​ឲ្យ​មាន​រូប​រាង​ប៉ុន​ៗ​គ្នា ២ នាក់ សម្រាប់​ពាក់​ស្នែង​សត្វ​ទន្សោង តែង​តួ​ស្លៀក​សំពត់​ផាមួង​ចង​ក្បិន ខ្លួន​ទទេ អ្នក​រាំ ២ នាក់​ទៀត ធ្វើ​ព្រាន​ព្រៃ​ម្នាក់​ស្ពាយ​កាំភ្លើង ម្នាក់​ស្ពាយ​បាយ​សំណុំ​ដើរ​តាម​ពី​ក្រោយ ស្លៀកពាក់​ដូច​គ្នា​នឹង​អ្នក​ពាក់​ស្នែង​ទន្សោង​ដែរ លុះ​ហែ ៣ ជុំ​រួច​ហើយ គេ​លេង​ភ្លេង​រាំ​ស្នែង​ទន្សោង ភ្លេង​នោះ​ឈ្មោះ ភ្លេង​ភ្លាំង អ្នក ​រាំ​ចាប់​ពាក់​ស្នែង​រួច ក្រាប​ថ្វាយ​បង្គំ​អ្នក​តា ៣ ដង ឡើង​រាំ​បែរ​ឆ្វេង​រៀង​ខ្លួន មក​ជួប​គ្នា​គ្រប់​គ្នា​ម្ដង ដល់​គម្រប់ ៣ ដង វារ​នឹង​ដី​អួត​ដាក់​គ្នា ជល់​គ្នា​ដូច​គ្នា​ដូច​សត្វ​មែន​ៗ ព្រាន​ព្រៃ​ដើរ​រក​ស្នាម​ជើង​សត្វ​ទន្សោង ងើប​ឱន​ៗ ដើម្បី​តាម​បាញ់ ។ មនុស្ស​ឈរ​មើល​ពេញ​ទី​វាល នៅ​មុខ​អាស្រម​អ្នក​តា​នោះ ។
ទំនុក​ច្រៀង
- បង​ដើរ​ព្រៃ​ស្តុក     តត្រុក​ព្រៃ​ស្បាត​ៗ       ដើរ​កាត់​ព្រៃ​ញាត       លេច​វាល​ចូល​ព្រៃ ។
- ឡើង​ភ្នំ​ចុះ​ភ្នំ         ថ្ម​ដា​ធំ​ៗ       ល្បាស់​ព្រេច​លាស់​ខ្ចី​ៗ         ទន្សោង​គោ​បា
    កៀង​ញី​ឃ្មាតខ្មី​ៗ    ល្បាស់​ព្រេច​លាស់​ខ្ចី       ស្រណោះ​ខែ​ពិសាខ​ៗ ។
- កន្ទ្រែត​ៗ​អើយ     ទន្សោង​គោ​បា     លេប​បន្លា​បន្លា​ជើង        ​ភ្នំលេប​ក្រមុំ​ទាំង​មូល​ៗ ។
- ជំនោរ​ខ្យល់​បក់      ត្រជាក់​ខ្យល់​ជូន      កាប់​ឫស្សី​ចង​ក្បូន     ជូន​ប្អូន​ទៅ​ស្រុក​ៗ ។
- កន្សែង​បង​បាត់      បង​មិន​ស្ដាយ         បំណាច់​ប្អូន​ឃ្លាត​ឆ្ងាយ      បង​ស្ដាយ​តែ​ប្អូន​ស្រី​ៗ ។
ពួក ​អ្នក​ភ្លេង​ច្រៀង​ដរាប លុះ​ព្រាន​ទាំង​ពីរ​នាក់ ឃើញ​សត្វ​ទន្សោង​ជល់​គ្នា​ជាប់ ក្រាប​រៀង​ខ្លួន លប​បាញ់​បាន ទើប​ដោះ​យក​ស្នែង​សត្វ​ទន្សោង​ទាំង​ពីរ ទៅ​តម្កល់​នៅ​កន្លែង​ដើម​វិញ (លេង​កន្លះ​ម៉ោង​ចប់) មេ​ស្មឹង​ចាប់​គ្រឿង​តង្វាយ​គ្រប់​មុខ​ដាក់​កន្ទោង ចាក់​ស្រា ដោត​ធូប ៣​សរសៃ រួច​និយាយ​បួង​សួង​ថា ថ្ងៃ ​ជា​ថ្ងៃ​ជា​ពេលា​ល្អ យើង​ខ្ញុំ​មក​ជួប​ជុំ​គ្នា​ធ្វើ​បុណ្យ​ឧទ្ទិស​កុសល​ចំពោះ​លោក​តា មឿង ដែល​មាន​គុណ​ចំពោះ​ស្រុក​ខ្មែរ សូម​លោក​តា​ឲ្យ​ពរ​សព្ទ​សាធុ​ការ​ដល់​ប្រទេស​កម្ពុជា​ឲ្យ​បាន​សុខ​សប្បាយ សូម​ឲ្យ​ព្រះ​ករុណា​ជា​ម្ចាស់​ជីវិត​លើ​ត្បូង សោយ​សេចក្ដី​សុខ​ក្នុង​រាជ​សម្បត្តិ សូម​ឲ្យ​បាន​សេចក្ដី​សុខ​សប្បាយ អស់​កាល​ជា​អង្វែង​រៀង​ទៅ សូម​ឲ្យ​ទឹក​ភ្លៀង​បង្អោរ​ចុះ​មក ឲ្យ​បាន​សព្វ​ផែន​ដី​ប្រទេស​កម្ពុជា ឲ្យ​ស្រុក​សម្បូណ៌​សប្បាយ កុំ​ឲ្យ​មាន​ភ័យ​អន្តរាយ​អ្វី​ឡើយ ។ បួង​សួង ៣ ដង​ស្រេច​ហើយ យក​កន្ទោង​ទៅ​ដាក់​ក្រោម​ដើម​សំរោង នៅ​មុខ​អាស្រម ។ រួច​លើក​គ្រឿង​តង្វាយ​ទាំង​អស់​ចេញ ។ និមន្ត​ព្រះ​សង្ឃ ៥ អង្គ​បង្សុកូល ពួក​ឧបាសក​សូត្រ​ឧទ្ទិស​ផល មេ​ស្មឹង​យក​ទឹក​អប់​ទៅ​លើ​ដំបូក ដែល​ជា​តួ​អ្នក​តា ពួក​អ្នក​រាជការ ចៅហ្វាយ​ខែត្រ ចៅហ្វាយ​ស្រុក និង​មន្ត្រី​តូច​តាច​គ្រប់​ដំណែង បាច​ទឹក ១ ផ្តិល​ៗ ម្នាក់ រួច​អញ្ជើញ​ទៅ​រាប់​បាត្រ​នៅ​វាល​មុខ​រោង​ព្រះ​សង្ឃ ។
ម៉ោង ១១ រៀប​ភោជនាហារ លៀង​ពួក​មន្ត្រី​សាលា​ខែត្រ​សាលា​ស្រុក​ធំ​តូច​គ្រប់​ដំណែង​ដោយ​វត្ថុ​ដ៏​ ឧត្ដម ពីសា​សប្បាយ មាន​ភ្លេង​ត្រពាំង​ទា មាន​ប្រុស​ស្រី​ច្រៀង​ត​គ្នា​ជូន​អស់​លោក​ស្ដាប់​ដល់​ម៉ោង ១២ ជា​ការ​បង្ហើយ​កិច្ច ។
អំពី​ទំនៀម​រាំ​ពាក់​ស្នែង​ទន្សោង និង​ពាក់​កន្ទុយ​ក្ងោក​នេះ មាន​សេចក្ដី​ដំណាល​ថា ក្នុង​កាល​ដ៏​កន្លង​យូរ​មក​ហើយ (សករាជ និង​រាជ្យ​ណា​មិន​ប្រាកដ) មាន ​ដើម​ឈើ ១ ដើម​នៅ​ក្នុង​ស្រុក​ពោធិ៍សាត់ ថ្ងៃ​មួយ​ព្រាន ២​នាក់ មាន​ឈ្មោះ​មិន​ប្រាកដ​នាំ​គ្នា​ចូល​ព្រៃ ដើម្បី​បរ​បាញ់​សត្វ​តាម​ទម្លាប់​របស់​ខ្លួន ។ លុះ​ចូល​ទៅ​ដល់​ដើម​ឈើ​នោះ ឮ​សូរ​សំឡេង​សត្វ​កន្លង់​ពីរោះ ហាក់​ដូច​សូរ​សំឡេង​ភ្លេង​ដូរ្យតន្ត្រី​លាន់​ឮ​រងំ ដូច​ជា​សំឡេង​ទ្រ​សាយដៀវ ឃើញ​សត្វ​ទន្សោង ១​គូ លោត​កញ្ឆេង​ជល់​គ្នា​លេង ដូច​គេ​រាំ ។ មាន​សត្វ​ខ្លា ១ គូ​ក្រាប​នៅ​ទី​នោះ វា​គោះ​កន្ទុយ​ហាក់​ដូច​គេ​វាយ​ស្គរ ។ មាន​សត្វ​ក្ងោក ១ គូ កាង​ស្លាប បើក​កន្ទុយ លោត​ចុះ​លោង​ឡើង ហាក់​ដូច​គេ​ចាក់​ត្លុក​ចាក់​ក្បាច់ ។ ព្រាន​ទាំង​ពីរ​នាក់​លាន់​មាត់​ថា ឱ​ហ្ន ! សត្វ ​ទាំង​នេះ​ប្លែក​ចម្លែក​អស្ចារ្យ សូរ​សំឡេង​សត្វ​កន្លង់​ដូច​សំឡេង​ដូរ្យតន្ត្រី សត្វ​ទន្សោង​និង​សត្វ​ក្ងោក ដូច​ជា​អ្នក​រាំ​ចាក់​ក្បាច់ សត្វ​ខ្លា​ដូច​ជា​អ្នក​វាយ​ស្គរ​បន្ទរ​តាម យើង​គួរ​ប្រកប​ធ្វើ​ជា​ភ្លេង​លេង​តាម​សត្វ​ទាំង​នេះ ទុក​ជា​កេរ្តិ៍​ឲ្យ​កូន​ចៅ​ឯ​ក្រោយ​។
1លោក ហ៊ីង ប៉ុន​ថុន បាន​ចម្លង​ឯកសារ​នេះ អំពី​ឯកសារ​ក្រុម​ល្ខោន​ជាតិ ។
ទៅ​ខាង​ក្រោយ​មាន​និយាយ​ថា មាន​ពាក់​កន្ទុយ​ក្ងោក​ផង
  • Blogger Comments
  • Facebook Comments

0 មតិរបស់អ្នក:

Post a Comment

Item Reviewed: ភាគទី១៖ប្រវត្តិអ្នកតាឃ្លាំងមឿង Description: Rating: 5 Reviewed By: Unknown
Scroll to Top